Egyesek zsebében már a cím láttán kinyílik a bicska. :) Mindenesetre a blogbejegyzésemet az indítatta, hogy ránéztem Nagykanizsa körüli módosításokra az iGO és az Aeromap térképén is. Az iGO féle Top-Map térképeket hazai magukat hozzáértőnek mondók amiatt kritizálják, hogy ugyan frissek, de pontatlanok néhol. Az Aeromap nem kérdés, elmaradt, emiatt (is) kap sok kritikát, ha csak azt vesszük figyelembe, hogy Budapesten kábé 950 utca hiányzik a térképről. Így nem mondható el, hogy lassabb munka a jó munka. :)
Az említett Nagykanizsai megtekintést azért közzé teszem:
Az Aeromap bejárt útvonala a valós lehajtókkal.
Az iGO-ban megtalálható Top-Map, mintha rutinból rajzoltak volna.
Balra az Aeromap íves felüljárója (állítólag minden felüljáró íves).
Jobbra az iGO féle Top-Map térkép directdraw behúzása.
(Ne zavarjon meg senkit az utcanév eltérés,
mert más a neve az északi és déli szakasznak.)
Mindegyik a legutóbbi térképfrissítések állapotait tükrözi.
Egyik sem vág földhöz, meg nem is kommentálnám, és nem szeretném azt sugallni, hogy az AM behozta az iGO-t! Inkább csak arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy a térkép készítés egy külön szakma, és elvárásaink lehetnek vele, azonban soha nem lesz tökéletes a kapott végeredmény.
Miért? Erről egy sales-es vicc jut eszembe: "Uram! Kettőt választhat az alábbiakból: olcsón, jót, gyorsan." :)
Kapcsolódó linkek: