Ez a tendencia ijesztő lehet a tartalomszolgáltatóknak, hiszen nem csupán az üzenetküldési szokások, hanem a tartalomfelhasználási szokások is megváltoznak. Lásd, a létrehozott tartalmak első körben nem az adott weboldalon kerülnek megtekintésre, hanem szelektáltan a közösségi hálóban jut el a célközönséghez. Van, akinek ez nagyon jó, hiszen rajongóit vagy leendő vásárlóit könnyebben megleli egy egyszerű Facebook klubbal, mint eDM-en keresztül. Azonban nem jó azoknak, akik saját tartalomszolgáltató hellyel rendelkeznek, hiszen olvasóik nem náluk kezdik a napot az e-mail olvasás után, hanem a Twitter vagy a Facebook lesz a kiindulási hely, és vagy rátalál a korábbi tartalomszolgáltató tartalmaira ott, és megeszi, vagy nem. Az átkattintásra nem lehet építeni, hiszen aki RSS olvasó szerűen kezdi el használni a közösségi háló hírfolyamát, egy idő után nem kattint, vagy kevesebbet kattint, azaz elhagyja a korábbi hírforrást, és új forrásokra lel. Így a tartalomszolgáltatók látogatottsága csökken.
A Gmail-be nem véletlenül került bele a Buzz, a Google is igyekszik valamit kezdeni a Facebook és a Twitter előretörésével, hogy a felhasználók továbbra is a levelekkel kezdjék a napot, vagy ha már nem, akkor legalább a közösségi hálót rajtuk keresztül nézzék meg. Az e-mail szolgáltatók pedig várhatóan hosszabb távon azt fogják tapasztalni, hogy lassul a felhasználószám növekedés, csökken a valódi felhasználói aktivitás, és a felhasználók egyre kevesebbet lépnek be, mert a kevesebb levél mellett soknak fog tűnni a kéretlen levelek száma. Ezzel szemben a user menekül a közösségi háló felé, mert ott kevesebb kéretlen üzenet fogadja, megtalálja abarátait és szűrve kap tartalmat.
A
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése