2010. november 3.

Lehet, de nem akarják - OTP

Az alábbi élményem röviden annyi, hogy olcsóbb számlacsomagot váltottam az OTP-nél. Lehet, van ilyen, de valahogy a bank nem nagyon akarta, hogy ezt megtegyem, nem is értem, hogy miért. :)

Mikor a havi díjcsomagom már 1.349,- Ft volt, kezdtem ideges lenni. Egyik éjszakai callcenteres egyeztetés alkalmával a diszpécser kedvesen felajánlott egy 200 Ft-tal drágábbat, ami olcsóbb, de mire az általam használt dolgokat beállítják, mégiscsak drágább lesz. Jeleztem, hogy nekem két dolog lenne kedvezőbb. Egyrészt az olcsóbb számlacsomagdíj érdekelne, másrészt az, ha jeleznék, ha a lekötésem időszaka lejár, és ajánlanának is egyben számomra kedvező feltételekkel működő új lekötést, ahelyett hogy bebasszák valami alacsony kamatozású lekötésbe automatikusan szó nélkül. Szó nélkül hagyta, nem adott ajánlatot semmire. Morogtam magamban egy kicsit ezen... 1994 óta vagyok náluk, ennél azért többre számítottam. :)

Kedvesem az egyik közeli OTP fiókban járt, ismeri is látásból az ügyintézőt. A lekötéseit nézegették, miközben a hölgy felajánlotta, hogy húdedrága a számlacsomagdíja, miért nem vált át olcsóbbra, és ezt meg is csinálja neki most. Uccu neki, beleugrott, és tényleg olcsóbb lett, és minden maradt a régiben, egy szolgáltatás lett deaktiválva, amit úgy sem használt soha. Így 499,- Ft/hóval megússza. Egyből megtetszett, el is kértem a prosit, hogy mi ez. Mint kiderült, nekem ugyanerre lenne szükségem, Net számlacsomag, amivel lehet netbankolni, vásárolni neten, lekötni, meg erre jön a fizu. Miért nem tudta nekem ezt a callcenteres előtte felajánlani, mikor jeleztem, hogy mire lenne szükségem, hogy rohadna meg a főnöke, aki teljesítménybérben terrorizálja?

Fel is hívtam egyik este őket, hogy akkor váltani szeretnék. Rendben, csak majd be kell mennem aláírni. Sebaj, de indítsuk el. Még azért mielőtt zárná a kérésem, szeretne egy igen kedvező ajánlatot tenni nekem. Ismét elhangzott a prémium plusz meg annak extrái, és hogy csak plusz kéccáz... Megkértem, hogy hagyja abba, és vegye már figyelembe, hogy én éppen olcsóbbat szeretnék, nem drágábbat. Ennyiben maradtunk.

Egyik nap felhív az OTP callcentere, hogy akkor mehetek be aláírni. Azonban mielőtt ezt megtenné, és rögzítené, szeretne nekem egy igen kedvező ajánlatot tenni. Mégpedig a (nem röhög!) csak kéccáz forinttal többe kijövő drágább prémium plusz... Mondom neki, hogy ácsi, tessék írja fel azonnal, hogy ha még egyszer felhívnak ezzel, akkor volt egy jó ügyfele az OTP-nek. Oké, rögzítette, hogy bemegyek, és ennyiben maradtunk.

Ma reggel ott állok az OTP-ben, jelzem, hogy ki fia borja vagyok, és szeretném aláírni a váltás szerződését. Nagyon készségesen segített, mi tagadás, de meg kellett kérdeznie, hogy mire váltok. Mondom, passz, ott van a rendszerben, telefonon intéztem, még fel is hívtak, rögzítették... Neki azonban ez nem látszik, hogy a franc égesse ki a szerverparkjuknak azon részét, ahová nem írta fel az a callcenteres, akinek nem érdeke, hogy rögzítse az olcsóbb számlacsomagra váltást! Szóval készségesen jelezte, hogy 10 perc, és aláírhatom, és meg is néztük, melyik volt az a kinézett csomag. Közben a kezem alá tolt egy tájékoztatót, hogy írjam alá. A nyolcas Times betűkkel szedett másolat átolvasása a hosszát tekintve úgy cirka 20 perc lett volna, jeleztem, hogy nem, ezt nem írom alá, mi ez. Ez nekem ugyan nem fontos, nem nekem szól, hanem a hiteleseknek, hogy BAR-listára tehető vagyok, ha netán nem tudok fizetni nekik, de azért írjam csak alá. Mondom, nem írom alá inkább. Nincsen náluk hitelem. Abban maradtunk, hogy írjam rá, hogy nem olvastam el. Ráírtam, hogy nem olvastam el, nem vettem tudomásul, név, aláírás, település, dátum. Közben tényleg elkészült a szerződésmódosítás is. Aláírtam, amit kellett, de mielőtt megtehettem volna, a hölgy kedvesen jelezte (nem röhög!), hogy egy az eddigieknél kedvezőbb ajánlatra szeretné felhívni a figyelmemet, ami a prémium plusz... Mondom neki kedvesen és halkan, de kimérten, hogy tudom, ismerem, ezt mondta el a callcenteres is többedszerre, és akkor azt jeleztem neki, hogy ha még egyszer felhívnak ezzel, akkor volt egy jó ügyfele az OTP-nek. Hozzá tettem, hogy tudom, hogy el kell mondja. Ennyiben maradtunk, és sok-sok köszönöm és viszlát mellett mosolygósan ment mindenki tovább a dolgára. Olcsóbban...

...amit az OTP nem nagyon akart. Pedig van annyi lekötésem, melyre ha tanács-adnának pár százért nekem, akkor a végén még lehet, hogy többet is otthagynék. Pedig bízunk egymásban, azt írják. :)