2009. november 4.

Re: Ha a Google elindítja a Google Maps Navigation-t, halálra vagyunk ítélve

A PDA-Tech és a Navigalj hazai oldal is több bejegyzésben feszegeti, milyen hatásai lehetnek vagy nem lehetnek a Google Maps Navigation ingyenes megjelenésének és elterjedésének. A félelem nagy, de azért van pár dolog, ami lassítja azt, hogy tönkre menjen ebben egy Garmin vagy egy TomTom. Erre reagálnék az alábbi bejegyzésemmel.


Google Maps Navigation képernyők

Nem gondolom, hogy halálra van ítélve a navigációs piac egésze a Google Maps Navigation megjelenésével. Ahhoz, hogy a navigációs piac legnagyobb szegmense, a PNA piac meghajoljon előtte, az alábbi dolgokkal is meg kell küzdenie a Google-nek:
  • Teljes és nagyon egyszerű offline térképtámogatást kell biztosítania. Ugyanis vidéken a 3G elérés annyira lassú, hogy képtelenség online térképpel vezetni 80 km/h felett. Továbbá esze ágában sincsen minden GPS felhasználónak online 3G vagy WLAN letöltéssel szórakoznia, nincs is rá módja, lehetősége, vagy egyszerűen kedve. Lásd, legtöbb GPS user be sem frissíti PNA készülékét, azt sem tudja, hogyan kell.
  • Jó lefedettség szükséges a teljes európai régióban. Jelenleg a Tele Atlas és a Navteq csak részben rendelkezik KEU térképekkel, és a frissítések ára még egy Google-nek is pénzbe kerül. A Kelet-Európai régiót jelenleg a Top-Map konzorcium hozza a legjobban. Mire KEU-ban saját térképe lesz a Google-nek, gondban lesz annak frissítéseivel. Ugyanis mert egyrészt tönkre megy a többi addig jó térképszállító a tönkremenő GPS gyártók miatt, akik nem vesznek licenceket tőlük. Valamint a KEU régióban még mindig erősen változik, fejlődik az úthálózat, azaz valakinek mégis csak elő kell állítani azok változásait, és ahhoz pedig pénzre van szükség. USÁban ez a változás már minimális, könnyebben követhető, továbbá ne feledjük, hogy ott egységes az egész kontinensen a piac.
  • A felhasználó szeretné ugyan elérni, hogy mindent a telefonjával csináljon, de képtelen azon valóban kényelmesen navigálni. Mint ahogy alap már, hogy WLAN legyen egy notebookban, de a userek egy része használja csak. Továbbá vannak azért műszaki problémák; lásd bejövő híváskor mi a hóhér történik, eltűnik a navi? Még sokat kell a mobil op.rendszereknek fejlődnie, hogy alkalmasak legyenek ennyi párhuzamos feladat kényelmes és erőforrásbiztos kezelésére.
  • A PNA piacon olyan OEM értékesítési modellre van szükség, mely stabilabb és jobb, mint a Nav N Go féle modell. Ha csak nem kezd PNA gyártásba a Google, ami kizárt, ha eddig egyik hardver esetén sem tette meg.
  • Az outdoor piacon halálra van ítélve a Google megoldása. Ott továbbra is a Garmin és a Magellan lesz a piacvezető. Lásd OEM probléma, és túratétkép hiánya. Igaz, az Open Maps projektek arra felé mutatnak, hogy bekonvertálják magukat a userek a Google alá, de ez addig fog zajlani, míg valaki ki nem akad, hogy a Google-nek lesz ebből haszna.
Ahol teret nyerhet a Google Maps Navigation, az az online navigációs szoftverek piaca, mely azért nem egy óriási szegmens, és amiből a Garmin is kiszállt, lásd kivezetés és megszüntetés alatt lévő a Blacberr-n futó teljesen online Garmin Mobile XT-t.

Hogyan működik a Google Maps Navigation? Lássuk egy videótesztet róla:



Hivatkozott anyagok: