2006. augusztus 17.

Garmin BaráTali - StreetPilot 7200 bemutatóval

HBK megszervezett egy Garmin találkozót. Örömmel mentem, hogyne mentem volna! A képviselettől is jöttek, és hoztak ajándékot is. Petrának ezúton is köszönöm a többiek nevében is! Ja, és jobbulást! Srácoknak pedig köszönöm a a meghívást!

Egy kütyü mániás találkozásra mindig van oka az embernek. A minap megkeresett egy Angliában élő srác, hogy alapítsunk kütyü mániás egyházat, és űzzük el a technika ördögét, és az 1%-ból meg menjünk bulizni.

iGo flottakövetés: Egy érdekes dolgot mutatott Sui, ami nem Garmin. Az iGo-ban van vagy lesz (ez most nem tiszta, mert ott futott a gépén, annyi szent) egy kvázi iGo flottakövetés funkció. Úgy működik, hogy van egy szerver, ahová ha beregisztrálsz, akkor GPRS-en elküldi a helyzeted. Aztán a haverok, akiknek engeded, hogy lássanak, tudják, hová mentél sörözni. Az utolsó létező pozíciód látszik. Kinyitod ezt a "veremáj" menüt (where i am, vagy mi a neve), és POI-k vannak benne. Ott figyel a csajod POI-ja, meg a kutyádé, meg a söröző haveré, meg a kollégád által szabályosan használt céges autó POI-ja. Izgalmas, no! Egy TMC féleséget is felvetett Sui ennek kapcsán, de ezt majd had Ő, ha aktuális...

Nem szaporítom a szót, HBK úgy is írni fog, hogy kik voltak ott, kik nem jöttek el, és kik igen, és ki kapott ajándékot is. Én inkább megosztom a képeimet, amit a bemutatott Garmin StreetPilot 7200 indításáról készítettem. Videó felvétel is van. A gép egy 7" érintőképernyős autós kuriózum. Nem az a 'kispolszkis' kategória. Akkora fényereje van, hogy a panelra vetítettünk vele. Na jó, ez túlzás, de tényleg. :) Mintha egy Nüvi-t nagyítanánk fel.


Segítség! Lopják az autót!


HBK a főszervező... Ő az oka!


Így néz ki a cucc


Garmin StreetPilot 7200 bekapcsolás videó


Termékbemutató az italt támogatónktól


Akkor most megnyerjük...


...berakjuk...


...ééééééés indulunk haza vele! - májkel lelép a cuccal.


A szomszéd is látja, merre kell menni.

2006. augusztus 12.

TMC offline - Dugulj el!

A minap arra szántam el magam, hogy megpróbáltam tudományosan felkészülni a Budapesti dugók elkerülésére. Mivel TMC (dugófigyelő GPS-ekhez) még nem működik hazánkban, ezért az offline verziót választottam. Jól meghallgattam a híreket, és mellékesen felmentem a Fővinform

weboldalára is. A cél az volt, hogy eljussak az M6-osig Békásról.


Mint egy borospincében, annyi a dugó...

A kapcsolódó linken egy részletesebb, halomba gyűjtött Budapesti kerület aktuális forgalomkorlátozása látható bontásban. Megfogtam a Mapsource programot, és elkezdtem kézzel felvinni az útkizárásokat. Két féle lehetőség van erre a Mapsorce-ban: Teljes útszakasz megjelölése, és terület megjelölése. Nem sok helyhez nyúltam, csak pár lényegeshez.

Így a III. kerületben a Sziget fesztivál miatt megjelöltem a Hajógyári sziget környékén az összes utat. Kizártam a rakpartot is Budán, mert nem tudtam, végül is lezárták-e a magas vízállás miatt. Kizártam még Nagykovácsi felé Buda határáig a szűkítést a Hidegkúti. A Bogdánit is kizártam, mert éppen kaparták, vagy mi. Asszem' többhöz nem nyúltam. Ja, de: A Bécsi út felé van egy menekülő út, és annak egy vasúti átkelője, ami előtt nagy érzékkel hetek óta csesztetnek egy 8x8 négyzetméteres betont, és két ember irányít. Vagy nem. Mindenesetre hetek óta dugó van ott. Biztos várják a betont.


A Mapsource (mapszósz) segít az offline TMC készítésben

Ezután a Mapsorce arra várt csak, hogy kijelöljek egy kezdőpontot, és egy következőt, amit az M6-ra rányomtam valahová. Nakéremszépen. Nagykovácsi felé plusz 30km lett az újraterveztetett út. És akkor még nem tudok arról, hogy "nemBudapest" forgalmával mi a hóhér van. Akár 50km-t is összeszedhetünk. :)

Most vagy a világ egy részén már nagyon használt TMC elve nem jó, vagy Budapesten annyira jól ki van találva az útfelújítás ütemterve, hogy képtelenség nem dugóba kerülni. Én azért a másodikra tippelnék, bár nem lottózom.

Nna, mindenesetre felhívom az egybegyűltek figyelmét, hogy a kapcsolódó linkről meg lehet gyártani egyes térképalkalmazásokhoz a saját napi TMC üzenetünket.

2006. augusztus 11.

A kéktót édesanyja! Avagy: kapcsolataim Bluetoothékkal nem szakadnak meg

A maradék hajam a kalap alatt is kihullik, mikor gondol egyet a PDA-m, és nem akar a Bluetooth kapcsolat elindulni, vagy nem akarja elfelejteni a kütyüm, hogy már nem kéne csatlakoznia. Hogy értsd: BT GPS-t használok. Kiléptem a navi szoftverből, lekapcsoltam a BT adót, erre a cucc újra csatlakozni akart, mintha kényszere lenne, ami függésben tartja. Vagy a másik szitu: navit indítanám, és mindig be kell lépnem a BT manager-be, hogy kapcsoljon a kéktót a GPS-hez. Régen azonban ezzel nem volt bajom. Mi változott meg?

Most jöttem rá. Rászántam 10 percet a registry-re, és megtaláltam azokat a BT COM port konnektáló izéket, bigyókat, amik átállítása végre nem bénítja le az életem, nem csinál hülyét belőlem autóba űlve és kiszállva onnan, ha nem vagyok egyedül. Szóval ismét tisztább és szárazabb érzés. Nem izzadok annyit. :)

Hogy azért kicsit konkrét is legyek: Van a WinCE oprendszerében (nálam Pocket PC 2003 fut) egy olyan registry könyvtár, hogy "AutoConnect". Itt a teljes elérési út:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BtConfig\AutoConnect]

Ebben vannak gépfüggően olyan könyvtárak (nálam), mint 0005, 0007, 0011. Ezeken belül van a "BtBrowserEnabled" érték, ami nálam 1-re volt állítva. Átbillentettem 0-ra. Azaz így néz ez ki a COM7 port esetén:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Widcomm\BtConfig\AutoConnect\0007]
"BtBrowserEnabled"=dword:00000000

Szóval nekem ne szórakozzon tovább! :) Az az érdekes, hogy a 0-ra kapcsolás eredménye az lett, hogy ha bekapcsolom a BT portot, akkor mostantól automatikusan csatlakozik a cuccom a BT GPS-hez, és erről nekem nem kell tudnom, csak mennem a világba bele.

Néha azért még kézzel kell indítani egyes progik után, de ott valamit az adott navi program művel, és ez az oka. Azonban megszűnt ez a szívózása, hogy BT port kikapcsolásnál felugrik a BT kezelő, és csatlakozási vágyait nyomatja az arcomba.

Nna, ezt le kellett írnom, mert ez így legközelebb is kell, ha elfelejteném, és volt egy hw reset a gépemen. :) Megsúgom, a GPSGate beragadásoknak ugyanez az oka; aki esetleg ezzel szívna...

Egyet nem old meg a trükk: 50 °C felett kiakad a Leadtek BT GPS-em, és újra kell indítani. De legalább nem kezd el ugrálni a WinCE ablak! Jessz!

Registry buherához javaslom a Total Commander CE freeware progit. De csak óvatosan, mert elszúrhatod a géped rendesen!

Az eredeti

2006. augusztus 4.

GPS-szes fényképezés

A Sony GPS-éről (és erről) jutott eszembe, amint Kryx-szel a városban beszélgettünk, hogy az egész lényege egy konverter. Na, miről is van szó? Google Earth-ben meg lehet jeleníteni fényképeket is, és állati jól tud kinézni, amint jól sikerült képeinket megmutogatjuk egy műholdas és vektorgrafikus térképen a barátainknak. Egyből jobban tanul a gyerek földrajzot.

Nna, szóval sok navigációs szoftver, cél GPS rögzít tracklog-t, benne az idővel, amikor ott jártunk. A fényképeink EXIF adataiban is benne van, hogy mikor fényképeztük. Ha viszonylag együtt jár a két eszköz órája, könnyű párosítani a helyet a látottakkal. Kéne egy ki kiegészítés a GPSMapEdit vagy GPS TrackMaker, vagy netén a Mapsource térképrajzoló és kezelő szoftverekhez, vagy beléjük, ami úgy menti el a Google Earth formátumot, hogy egy adott könyvtárban lévő JPEG halmazt összehangol a koordinátákkal a fényképezési idők alapján. Mondjuk, elkélne bele az offset is az időhöz, mert ugye a jó felhasználó elfelejti átállítani a fényképezője idejét nyári időszámításra. :)

Várom már ezt. Bár az sem lenne baj, ha lenne valami freeware DOS-os verzió valami ismert tracklog formátummal. Mindenből lehet már gmt-t vagy ilyesmit konvertálni. Nna, addig gyűjtöm a tracklog-okat és a képeket a gépemen. :) Egyébként ez a GPS-Photo Link ilyesmit alkot, csak 279 USD-ért kicsit sokba kerül. :-/

Ha valaki lel ilyet, vagy készít egyet, sikítson!